tisdag 10 januari 2023

1622 höjdmeter och det längsta Zwiftpasset på ett tag

Ikväll blev det ett långt pass på Monarken. Planen var att köra 5 stycken 10 minuters på 90% av FTP.
Började köra uppför La Reine passet stod som 1200 höjdmeter och 22 km men det var inte ända upp till toppen.

Tänkte jag skulle cykla hela vägen upp så jag körde en 10 minutare till. Dock så var det längre än vad jag trodde och jag såg inte riktigt hur långt det var kvar.
Tänkte att har jag nästan kommit upp så är det lika bra att fortsätta.

Kom tillslut upp till toppen och hade då samlat ihop 1622 höjdmeter 
Fick ihop nästan 31 km och det blev det längsta passet på väldigt länge på Zwift med 2:05.


Tur att det var träning strax under tröskeln för jag hade bara vatten i flaskorna då jag inte planerat att köra så länge ifrån början.
Skönt att jag klara köra så långt utan att äta och ha blodsockret under kontroll.

I morgon får det bli ett lite lugnare och kortare pass.

Inga kommentarer: