söndag 22 januari 2023

Skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det ett distanspass igen. Jag hängde med MTB Täbys vanliga skogsdistans ifrån Skavlöten.
Blev en tidig morgon igen med uppgång  kl 07.
Var lite kallare idag på -6-7 grader och det kändes som det blivit ännu halare.

Jag hade missat att det var 09:30 och inte 9 vi skulle samlas så jag fick en liten trevlig extrarunda.

Det var ett ganska stort gäng som kom ditt så vi blev 3-4 grupper.
Jag körde med snabbingarna Erik, Andreas, Anders och Fredrik.


Blev en vända mot Täby Kyrkby och Ensta. Som vanligt körde vi mest i skogen och där var det riktigt fint. Hårdpackat och ganska snabbåkt, det var rötterna som kunde vara riktigt glansiga och hala. 
Lyckades slå runt ett par gånger men klarade mig bra.
Riktigt kul och köra i skogen igen när det är så här fint förre. Det var bara grusvägarna som var riktigt hala men där gick det oftast att köra på kanten.

Blev inte mycket ätande idag heller trots att det gick lite snabbare än igår.
Behövde bara ett packet dextrosol och en halv flaska sportdryck.
Blodsockret var lite högt i början och började precis sjunka lite på slutet.

Blev nästan 5 timmar på kontot idag också så nu kommer man sova sött inatt.

Inga kommentarer: