söndag 15 januari 2023

Cyclocross race vid Täby Park och IKEA

Idag blev det Cyclocross race vid Täby Park. Det var ett tag sen jag raca så det skulle bli spännande och se hur det här skulle gå.
Cykla ditt som uppvärmning och vi tog ett testvarv för att se hur banan såg ut.

Det var grymt lerigt och riktigt tungtrampat. Vi körde nästan samma bana som gick på Stockholm Cyclocross Weekend i höstas men tog bort första och sista delen.

Vi blev ett gäng som skulle köra 6 varv på den hårda banan.

Blev ett av de tyngre racen på ett bra tag. Fick i stort sett köra på lättaste växeln hela tiden.
Första backen gick nästan att köra första varvet men sen blev det alldeles för spårigt för att köra igenom hela skråpartier.

Backarna i slutet blev också riktigt hala gick bra första varven men sen fick jag gå även där.

Det gick att trampa igenom det mesta men det gick väldigt långsamt. 
Just när det är så lerigt och tungtrampat ska man försöka att inte ha så mycket vikt på framhjulet och spinna igenom.
Det gick ganska bra i början när jag fortfarande var lite pigg.
Men sen orka jag inte hålla drivet och då sjönk jag igenom leran och fick mer tyngd på framhjulet och då grävde jag bara ner mig.

Blev lite fight med Piotr idag där jag lyckades dra det längsta strået vi körde om varandra hela tiden men jag lyckades få till ett bra spår i sista backen och fick en liten lucka.
Kul och få komma ut och köra lite trots all lera. Har blivit lite mycket Zwiftande nu på sista tiden.


Sen var det bara att cykla hem och byta om och dra till IKEA och handla säng och skrivbord till Emilia.
Tur man har stor bil, den svalde allt och jag kunde fortfarande sitta utsträckt där framme.


Blev en sån här säng 


Med det här skrivbordet till.



Hon fick välja själv så jag hoppas hon blev nöjd med det.

Inga kommentarer: