lördag 28 januari 2023

Teknikträning runt Järvafältet och NICK spåret

Tänkte jag skulle köra ett lugnt pass med lite teknikträning idag. Det var ett tag sen jag körde ifrån hundrastgården vid Bögs gård. 
Det har ju varit en del träd och stockar som har legat över stigarna där som det har varit kul att hoppa över.

Men nu tror jag jag förstår varför jag inte kört där på ett tag. 
Det var inte som förut när det gick att hoppa över allt utan att sätta ner foten.
På många ställen gick det knappt att ta sig runt.

Körde runt ett litet tag och många stigar var fortfarande ganska fina men tillslut körde jag vidare för att ta ett varv på NICK Spåret istället.

Där var det hårdpackat och fint.


Den är lite småteknisk men det brukar inte vara något problem att ta sig runt cyklandes utan att sätta ner foten.
Men nu på slutet när man först körde nerför och sen skulle uppför en ganska brant stenhäll så fastnade jag trots att det var torrt och ganska bra grepp.
Kom för långt till vänster och hade sen inte kraft att trampa upp och fick rulla baklänges ner igen.

Kunde ju inte köra därifrån utan att komma upp så det var bara att vända om och göra ett nytt försök.
Var inga problem då som tur var.

Fick ihop 32 km på 2,5 timme tillslut. Blev ett lagom långt och lugnt pass.




Inga kommentarer: