söndag 22 januari 2023

Crossdistans

Idag blev det lång crossdistans med Andreas Derblom i spetsen som roddat till en bra bana.
Vi skulle mötas upp vid Skavlöten för att sen dra en runda på runt 11 mil på lite grusvägar.

Jag har ju bara haft min Trek Boone till att tävla med så jag har varken stänkskärmar eller dubbdäck till den.


Det blev lite spännande då det var ganska mycket is ute men det gick bra och jag höll mig på julen.
Cykla till Skavlöten där jag möte upp Andreas och Jesper.
Vi fortsatte sedan till Vallentuna där Erik och en till anslöt för att sen hämta upp Andreas Viberg.

Vi fortsatte mot Seneby och följde en massa grusvägar mot Kårsta.

Riktigt fina vägar men det var som sagt lite halt här och där. Men det var bra balans och teknikträning.


Jag, Erik och Jesper blev tvungna att vika av tidigare då vi hade andra ärenden på eftermiddagen.
Jag fick ändå ihop 5 timmar och 105 km så det var ett av de längre passen ändå på ett bra tag för mig.
Mitt blodsocker var till skillnad ifrån i torsdags ganska högt.
Hade nu sänkt till 1/4 av den vanliga dossen och nu behövde jag inte äta någonting under passet. 
Drack bara en flaska vatten så nu var det raka motsatsen till torsdagens blodsockerfall.


Väldigt ovanligt för mig att inte behöva äta någonting alls på ett så långt pass där det dessutom gick på lite i backarna ibland.

Resten av dagen har spenderats med familjen på basketmatch då Oskar skulle tävla sen blev det middag på Nawabi Kitchen och sen  träffa våra gamla kompisar Stefan och Madde.




Inga kommentarer: