fredag 16 april 2010

Blir vintercykel på den här Keps Cup helgen också.

Min nya fina Ghost RT Worldcup cykel han inte komma fram idag så det blir till att köra på min vintercykel i stället. Har ju haft lite problem med framväxeln och dämparen som inte ville fungera ordentligt så det kändes som det var dags att försöka göra den någorlunda körduglig i alla fall.

Sagt och gjort det blev en tur till Pedalogerna vid Kvarnbacksvägen 103. Dom ligger på vägen hem från jobbet så det var nära och bra.
Byte vajern till låsningen på dämparen och sen fyllde jag på med lite ny olja. Nu går den lite bättre i alla fall. Orkade inte plocka ner hela skiten så det fick räcka så länge.
Får tacka Miche, Micke och Ola för hjälp med verktyg när jag var där och mekade.

Framväxeln vet jag inte riktigt vad som har hänt med. Den verkar på något set ha blivit upp/intryckt på något set. Testade att ta ner den en bit och vrida den inåt och klämma ihop styrplattorna. Verkar som det blev lite bättre där också men inte perfekt. Får se hur det kommer gå i helgen om det håller eller inte.

Inga kommentarer: