tisdag 6 april 2010

Nytt rekord uppför baksidan av Nybohovsbacken

Ja det har ju inte varit så svårt att slå rekord i den backen än så länge då väglaget bara blir bättre och bättre hela tiden. Nu är det bara lite grus kvar som kan sätta käppar i hjulet men det gör nog inte mer än någon sekund på tiden.
Kände mig lite småstum i benen idag och pulsen ville inte riktigt med heller.
Jag öppnade hårt idag så min bästa tid blev för ovanlighetens skull den första idag.
Jag ladda på dyngen och tog mig upp på 2:44 med ett medel på 169 och ett max på 174.
Dom efterföljande intervallerna blev så här.

2:55 161/172
2:56 164/171
3:00 161/171
2:58 161/170

en drastisk sänkning av medelpulsen efter min hårda öppning. Tror det kan bero på att mitt blodsocker hade skjutit i höjden. Hade nämligen 18:9 när jag kom hem trots att jag bara druckigt vatten och inte ätit något på över 4 timmar. Kan ha och göra med att mit långtidsverkande insulin Lantus som ska verka i 24 timmar inte riktigt gör det i kombination med att levern gör ett tillslag på glukos när jag tar i som ett djur.
Får se om jag kan slipa tiderna lite till när min nya Ghost RT Lector Worldcup XTR kommer in.
Mitt rekord med Ghost racern är på 2:14, där kan man snacka skillnad. En ½minut att köra i kort kort med en ca 5kg lättare hoj som dessutom är en hel del styvare.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis till "perset"!

Per Kumlin sa...

Tackar. Det börjar närma sig tälingspremiär så jag hoppas det räcker en lite bit...;o)