onsdag 28 april 2010

Då har jag rastat racern för första gången i år.

Blev en kort runda idag. Cyklade till Kvarnholmen för att köra ESDUU cupen där. Det blev ca 35min uppvärming med ett par varv runt banan inkluderat.
Vi var bara 6 styckna som körde i elitklassen och det blev bara 25min + 1 varv så det blev kort och hårt.

En från CK Falken tog starten och höll det ett halvt varv sen gick en från Fredrikshov upp och drog. Efter det var det bara jag och han från Fredrikshov som delade på jobbet.
På sista varvet så drog mest han från Fredrikshov medans han från CK Falken försökte på ett litet ryck på slutet men misslyckades. Själv gled jag imål som en 3:a.
Mikael Björnström var schysst och skjutsa hem mig sen då det började regna och det kändes lite kallt att cykla hem. Det tackar jag för.

Det var nog bra att jag körde lite racer innan helgen här så jag han få in lite känsla hur den är i kurvorna. Det är ju trots allt över ett halvår sen jag körde på den.
Märkte att jag fega ganska mycket i kurvorna i början men det blev lite bättre sen men inte tillräckligt för att kunna ta spurten.
Hoppas hinna få lite mer vana under fredagskvällen till Prologen på Hammarö 3dagars.

2 kommentarer:

Anonym sa...

3:a i Elit, de var riktigt starkt kört!

/Norlin

Per Kumlin sa...

Tackar, men det var bara 6 som starta så det var inte världens största motstånd...;o)