fredag 9 april 2010

Lite nya delar till Ghosten

Idag så kom det en sändning från tyska Bike Discount. Lite delar till den nya Ghosten. Mest tråkiga reservdelar faktiskt.
Men en liten lätt sak kom, det var Tune Speednedel sadeln som jag har saknat. Jag lyckades ju krascha sönder den totalt på cupavslutningen i Falun förra året när jag flög över styret.
Den är grymt lätt på härligt låga 89g men ändå så är det det skönaste sadeln jag har suttit på.
Blev en skapligt lätt styrstam också då jag behövde en lite längre än den som sitter på original.

Det blev Ritchet WCS Carbon på 110mm och 124g, inte världens lättaste men den håller och är skapligt styv.
Något som tyvärr inte var så lätt var däcken. Schwalbe Racing Ralf 2,25" UST vägde in på härligt höga 737g
och Schwalbe Rocket Ron 2,25" UST gick in på 678g.
Sen blev det ett par Continental Race King 2.2" UST som gick in på 691g.
Börjar nästan fundera på om jag ska testa vanliga däck och köra Stans i stället.
Har varit lite emot det förut då jag väger en del och mina fina lätta Innolite kolfiberhjul vill jag helst inte krascha sönder. Sen har dom en benägenhet att burpa ut luften när man kör lågt tryck och pressar dom i kurvorna. Men det kanske är dags att testa och se om det håller.

2 kommentarer:

Jonas l sa...

Får byta till tubfälgar, köra fina tubdäck. Då kan man köra lågt tryck utan att burpar och kränger av däcken. :)

Per Kumlin sa...

Ja tubfälgar skulle vara något. Tyvärr finns det inte så många färdiga däck än som jag har set i alla fall om man inte ska fixa egna och det blir ju så grymt dyrt...:(