fredag 21 maj 2010

Borlänge Tour Prolog

Tog ledigt från jobbet för att hinna upp till Borlänge och testa banorna. Kom fram runt 15 så det var ganska skönt.
Prologen var bara 2,2km lång så det är mjölksyra delux som gäller.
Gick ut ganska hårt men gjorde en del missar.
Kom in för snävt i första backen och fick ta för lätt växel. När jag kom i skogen vid målområdet efter halva racet lyckades jag sätta mig lite hårt så sadeln åkte upp. Trodde den gick sönder så jag vände mig om för att titta men den hade bara vinklats uppåt som tur var. Sen sista bitten var det bara att kötta på så gott det gick.
Det var grymt bra grepp i marken så det hade nog gått och gasa på lite till i kurvorna.
Kom på en blygsam 12:e plats 10,9 sekunder efter Ola Hellström som van.

Här är resultaten från Prologen på första etappen av Borlänge Tour.

Inga kommentarer: