onsdag 26 maj 2010

Maxtest på Bosön och backintervaller i Nybohovsbacken.

Idag var det maxtest på Bosön då dom skulle testa några nya komponenter till en maskin. Det startade med uppvärming på 150watt i 8minuter sen var det 6minuter på 250watt och därefter började maxtestet.

Det skulle ökas 25watt varje minut till utmaning Det var lite annorlunda från i vintras då uppvärmingen var dubbla tiden och på en kadens av först 50 och sen 70 för att på maxtesten köra på 90. Nu fick jag välja vilken kadens jag ville så jag körde på runt 100.
I vintras så orkade jag 55sekunder på 475watt så det ville jag gärna slå.

Tyvärr ville mina ben något annat. Jag lyckades bara komma upp i 450watt och klara bara att hålla det 45sekunder. Det var över 1minuts skillnad.
Men det kan ju skilja en del från dag till dag som tur var men det hade varit roligare om det var åt andra hållet. Och lite bättre hade inte varit fel då det ändå är tävlingsesång nu så jag borde vara i bättre slag.

Plåga mig själv uppför Nybohovsbacken på kvällen och där gick det bättre.
Fick alla tider under 2:30 så det var lite bättre än sist jag var där då det var katastrof.
Nu körde jag upp 6 gånger och tiderna blev
2:26
2:29
2:26
2:29
2:27
2:26
Skapligt jämna skulle man kunna säga. Och skönt att det gick skapligt bra där. Behövde antagligen sotta ur systemet innan jag kunde ta i lite gran. Det var 12sekunder ifrån mitt personbästa upp där så det kändes ganska bra för då körde jag bara 2 gånger hårt med mycket mer vila emellan.

Inga kommentarer: