tisdag 11 maj 2010

Katastrofftider uppför Nybohovsbacken och blodsockerschock

Idag skulle jag ut och rasta min Ghost Race Lector SL uppför Nybohovsbacken. Hade planerat 10st intervaller på max.
Hade som mål att köra alla under 2:30 då jag i stort sätt klara det med min tunga vintercykel när snön hade försvunnit.
Ha ha vilket skämt tiderna låg runt 2:40 nu när jag hade en runt 5kg lättare och grymt mycket styvare hoj. Jag tog i för kung och fosterland men det gick fan inte att komma under 2:30. Jag var helt slut, benen ville inte. Kände mig som en trött gammal gubbe utan något flås alls.
Träffa på Team bossen Jimmy i backen också så han fick jaga på mig lite gran.
Som bästa tid lyckades jag komma ner i 2:37, vilket djävla skämt. Kändes som det var dags och ge upp och börja med golf i sället.

När jag kom hem så fick jag svar på en del av orsaken till att det gick skit idag. Mitt blodsocker var på skyhöga 23,3. Jag förstår mig inte på min kropp ibland. Jag hade inte ätit något sen lunch kl 12 idag och jag stack ut runt 19. Jag hade då ett blodsocker på 12,1 som i och för sig är lite högt, men jag vågade inte ta något insulin då jag vet att blodsockret brukar störtdyka om jag inte har ätit något.
Då jag skulle köra hårt så räknade jag med att det skulle gå ner då jag bara hade vatten med mig men tji fick jag.
Det hade nog varit bättre och tagit insulin och käka middag men då hade jag kommit hem så sent.

Får hoppas att det bara var en tillfällig svacka så jag kan vara någorlunda stark till Långa Billingeracet. Som tur är det långhelg nu så jag hinner sova upp mig lite gran.

Inga kommentarer: