tisdag 15 maj 2012

3 varv på Källbrinks Keps Cup bana med Stefan Dalh

Blev ett kort pass med Stefan Dalh idag. Vi tog 3 varv på den något nerkortade Keps Cup banan i Källbrink.
Det var grymt jämt mellan oss idag. Som vanligt tog jag starten på det första varvet och höll det hela vägen till mål. Fick en lucka första halvan men jag kände att det var lite för lite luft i bakdäcket då jag fick massa genomslag. Tog det lite lugnare sista halvan och då kom Stefan ikapp men inte om.

På andra drog jag på i starten igen men Stefan kontrade med ett dödsryck uppför backen och jag var totalstum då och orkade inte hänga på. När vi kom ut på asfalten och skulle upp på andra halvan hade han säkert 100 meters lucka. Knappade in lite på det tekniska partiet uppför sen kom utförslöppan till mål och då ladda jag fullt och kom ikapp lagom till att man skulle svänga upp på målrakan.

3:e och sista varvet tänkte jag att jag skulle ta det lite lugnare i starten och lätt Stefan dra. Gick ganska bra. Klara mig att ligga på hjul både första och andra backen och när vi skulle ut på asfalten till andra halvan så blev jag lite för avslappnad och glad att jag orkat med båda backarna och då lägger Stefan in en riktig attack.

Jag brukar kunna hänga på när det är platt men jag hängde inte med så han fick en lucka. Det var bara att börja jaga igen och jag lyckades hålla jämna steg uppför. Sen kom den roliga nedförsbacken och det var bara att ladda igen. Kom ikapp igen lagom innan asfalten till mål så det kändes bra. Blev även den bästa tiden av de 3.










Det är grymt vad bra Spark 29:an går i skogen, det är bara och hålla i styret och trampa. Den flytter över det mesta och med Traction Control inställt på bakdämparen så gungar den knappt alls men det går och sitta och trappa igenom stöket med riktigt bra grepp och kontroll. Känns riktigt tryggt.

Tiderna och pulsen blev
Varv 1:  7:57  170/161
Varv 2:  7:53  177/166
Varv 3:  7:41  175/166

Inga kommentarer: