söndag 27 maj 2012

Det blev lite tempo trots allt

Hade käkat honung och halstabletter och till och med fått en skvätt whisky igårkväll så min hals började kännas bättre.
Hade inte hostat på natten så på morgonen tänkte jag att jag skulle göra ett försök och starta Borlänge Tour tempot.
Jag var en av de första som fick starta i min klass då jag låg långt bak efter gårdagen.

Fick en ganska bra start och det kändes tekniskt ganska bra trots att jag inte testade banan igår.
Lyckades hålla ett skapligt tempo och kom ikapp de 3 som startade tidigare.

När jag kom över till andra sidan vägen så kändes det fortfarande bra men när jag skulle tillbaks uppför backen när man kom tillbaks på rätt sida vägen så tog det roliga slut.
Då börja det kännas i halsen igen så jag fick slå av på tempot rejält.

Låg etta ett litet tag men sen kom de en efter en och peta ner mig i resultatlistan.
Slutade tillslut på en 10:e plats 1:05 efter starke Vilhelm Ohlsson som både van etappen och totalen.
Vilhelm Ohlsson
Var dock inte så långt efter med tanke på att jag körde lugnt de sista kilometerna så det kändes skönt.

Resultat ifrån Borlänge Tour totalen finns här.

Får tacka Martin Eriksson och hans föräldrar Göran och Barbro som stod för både boende, mat och lagning under helgen.
Riktigt trevligt. Sov som en stock hos dem och det behövdes verkligen då jag inte sovit något under veckan när Oskar varit sjuk.
Ett riktigt stort tack till er som gjort helgen perfekt trots att jag varit lite krasslig.

Får även tacka Donaldh och Mikaela för trevligt sällskap under helgen runt banorna och hejarop under tävlingen och grattis på dig Mikaela på den stora dagen, hoppas det blev en trevlig födelsedag trots att du fick stå ute i skogen:-)

Några bilder från elitgänget som körde idag också.
Här har vi Pumpen som gasar.
Pumpen
Och här har vi Darvell och Lars.
Lars Bleckur 

Inga kommentarer: