söndag 13 maj 2012

Distans med CRT och middag på Sushikungen

Blev ett distanspass till Södertälje med Torbjörn från CRT landsvägsgänget och Andreas tror jag han hette ifrån CK Norrtälje (jag och namn går inte ihop).
Vi körde ganska lugnt ditt sen hade de en varvbana på lite över en mil som vi körde 2 varv på. Tempot höjdes lite på varvbanan första varvet men det var fortfarande så det gick och prata med varandra så det var runt halvhög distansfart.
Cykloteket Racing Team
Sista varvet så höjdes tempot rejält och det blev lite småsvettigt men jag behövde som tur var inte gå på rött.
När varven var klara så körde vi ganska lugnt hem igen.
CRT
Fick ihop 4 timmar med 175/140 i max/medelpuls.

Då jag kom ut ganska sent så blev det inte en riktig lunch så då passa vi på att dra till Sushikungen för en riktig middag.
Åh vad gott det var, det var ett tag sen vi var där så det satt riktigt fint.
Jag tog en Lax Temaki som förrätt och sen en Bento Sushimix till huvudrätt.
Sushikungen
Jag fick testa någon ny kryddig sås till riset.
Det var någon typ av sambal olek fast starkare så det var riktigt drag i den. Hela personalen stod och såg på om jag skulle klara av den men den gick ned fint. Jag gillar lite starkare mat så jag tyckte den satt bra.

De hade nog väntat sig att jag skulle ligga dubbelvikt över bordet då jag tog nästan en hel tesked.
Men shi fick de:-)
Första tuggan kändes ingenting men det tog 10-15 sekunder innan den starka smaken kom.
Det var dock inte så stark så att det bara brände och gjorde ont i halsen.
Den var faktiskt riktigt god till maten i inte allt för stora mängder.

Inga kommentarer: