söndag 6 maj 2012

4:e plats på Hökensås racet

Idag var det dags för Hökensås racet i Tidaholm som idag bjöd på fint väder.
CRT
Det var en ganska lätt bana med mestadels motionsspår och lättare stig. Men det fanns några roliga utförslöpor och en del lite småbranta stigningar som kändes i benen.
Idag var det Michael Carlsson som skruva upp tempot något gröndjävlig i början.
Jag brukar vara snabb i starten men han drog iväg som en oljad blixt och jag orka inte hänga på i början. Johan som van igår gjorde ett försök men kom inte heller ikapp i början.

Dock höll det inte så länge. Efter ett halvt varv var han rökt och sjönk som en sten genom fältet.
Jag hade tagit andraplatsen efter Johan men orkade inte köra ikapp honom.

Donaldh och Andreas jagade bakom tillsammans med Jocke och Fredrik ifrån Motala.
Donaldh och jag fick en liten lucka på andra varvet så nu trodde jag att det skulle bli vi som skulle köra om 2:a platsen då jag inte såg de andra bakom.
Ut på 4:e varvet så fick Donaldh problem med bakväxelreglaget och fick ta en snabbtitt in i depån.

Nu trodde jag att jag skulle kunna hålla 2:a placeringen in i mål men shi fick jag.
Ut på 5:e och sista varvet så kom han ikapp tillsammans med Lars Bleckur och en till ifrån elitgänget.
Vi hängde på Lars i första tredjedelen av varvet men tappade sen.
Då kom Andreas som skjuten ur en kanon och la in värsta stöten i en uppförsbacke.

Donaldh hängde på och jag gjorde ett försök men var helt rökt och kom inte ikapp.
Försökte köra på utför i de sista utförsbackarna men hade inte en sportslig att komma ikapp.

Så jag trilla ner till en fjärdeplats idag. Synd att jag inte lyckades hålla mig kvar när det bara var ett par km kvar.

Det blev Johan som van igen och Andreas skaka av sig Donaldh på slutet.
Hökensås Racet

Resultat finns här på Hökensås hemsida

Fick ett par coola bilder ifrån Mikaela också på våra duster ute i spåren.
Per Kumlin


Grymt med lite bilder.
Cykloteket Racing Team
Vill ge ett stort tack till Åke 208 Strömberg för utmärkt support i helgen med både lagning support och att ha tagit oss till och från tävlingen.

Inga kommentarer: