fredag 25 maj 2012

Bolrlänge Tour prolog avklarad

Det blev Ludde och jag som drog upp från Stockholm för att tävla i Borlänge.
Första etappen som gick idag var en kort prolog på 2,2 km.

Jag kände mig fortfarande inte helt hundra efter förkylningen i veckan så jag hade inga direkt stora förhoppningar på en framskjuten placering.

Starten gick och jag tog det faktiskt lite lugnare en vanligt för att inte spränga mig som jag brukar göra.
Det gick skapligt bra och jag fick nog personbästa på den banan men underlaget var i stort set optimalt så alla andra körde såklart bättre också.
Fick en grym bild av Mikaela som stod och fotade och heja på oss gubbar när vi körde.
Borlänge tour
Försökte köra på så gott det gick på slutet men det räckte bara till blygsam 9:e plats tillslut. Får nog vara skapligt nöjd med ändå med tanke på omständigheterna.
Det är ju inga blåbär som kör i H30 och många gör sig fint i elitklassen också.

Fullständiga resultat ifrån prologen finns här.

Inga kommentarer: