lördag 12 maj 2012

Vissa körde Scandinavian Race eller Eskilstuna XC...

.....För mig blev det en lugn dag med 10 stycken 1 minutare på Monarken istället. körde på runt 522-533watt i snitt per intervall så det får jag vara skapligt nöjd med. Hade dock grymt lång vila mellan intervallerna för att hinna återhämta mig ordentligt. Hade hela 4minuter vila mellan varje.

På den 104:e upplagan av Scandinavian race så var det Cykel City som dominerade i klungan.
De tog hand om de 3 första platserna efter de 187,5km där det var en hel del internationella team med då det är en UCI 1.2 tävling.
Det kan vara bra att försöka skramla ihop lite UCI poäng om man vill få bättre startposition i större tävlingar utomlands. Inget jag behöver bry mig om som kör i gubbklassen hemma i Sverige.
Resultat ifrån Scandinavian Race finns här.

Det fanns även ett XC lopp här i närheten nämligen Eskilstuna XC. Där var det Calle Friberg som utklassade allt motstånd på den bitviss väldigt leriga och krävande banan. Efter 5x6km så hade han kört ifrån 2:an med över 10 minuter. Banan och vädret gjorde nog att det blev stora avstånd för alla.
Resultat ifrån Eskilstuna XC finns här.

Det var faktiskt skönt att vara hemma och ta det lugnt idag. Det har varit ganska mycket på jobbet och lite sena kvällar så det satt fint med lite sovmorgon och inte ha några måsten som skall göras.

Det blev en vända till mina föräldrar för middag på kvällen. Oskar var på bra humör och höll låda hela kvällen.
Det första han gjorde när han kom in var att leta upp soppkvasten och börja städa.




















Han gillar verkligen soppkvastar och dammsugare. Hoppas han fortsätter med det när han blir äldre och städar upp efter sig....
När det var dags för middag så skulle han såklart smaka på allt vi åt också.




















Det gick ganska bra men han har fortfarande en benägenhet och få ner mer mat på golvet än i munnen.

Inga kommentarer: