tisdag 27 mars 2018

Då var Emondan nerpackad bara resten kvar nu

Var snabb idag och plocka ner cykeln i resväskan ikväll så jag slipper stressa med det i sista minuten sen. 
Jag köpte en sån här Thule Roundtrip Pro XT cykelväska förra året och det ångrar jag inte en sekund. Kostade lite mer än min gamla men nu blev det så ruggigt lätt att få ner cykeln då den har ett mekstativ.

Det är inte så mycket som behöver göras. Det är bara att ta bort hjulen, pedalerna, sadeln och vinkla styret så är det klart. Jag tog bort bakväxeln för säkerhets skull också men jag tror inte det behövs för den sitter ganska skyddad i väskan.

Det bästa är att cykeln står så stabilt i stället så det är ingen risk att den glider runt och skaver som den gjorde i min gamla väska.
Riktigt smiddigt att få ner allt och den blir inte så stor eller tung heller.

I morgon blir det till att packa resten sen på torsdag så åker jag direkt efter jobbet. Första gången jag är klar så här tidigt innan en resa.

Inga kommentarer: