fredag 30 mars 2018

Första passet på Mallorca blev hårt och långt

Idag blev det dags att testa vägarna här runt Mallorca. Vi blev lite försenade och kom inte ut förän 12:00 men det gjorde inget. Var skönt med sovmorgon.

Vi drog iväg ifrån Sunving hotellet i ganska lungt och fin fart och det blev mycket plattåka första 2 timmarna

Men sen kom vi till Coll de sa Batalla backen och där skulle vi gasa lite i en 3 stegs raket där vi skulle köra 75% av max första tredjedelen och sen 85% andra och upp mot 90 på sista tredjedelen med ganska låg kadens på slutet (runt 60-70).
Blev ganska svettigt. Vi körde den backen 2 gånger också.
Den är grymt kul att köra nerför också. En av de roligaste jag har kört då det är ganska bra sikt och fin asfalt och många fina kurvor.

Vi körde sen ner via Coll de Femenia decent där jag och Stefan Kuhl drog på ganska regällt men ändå kontrollerat och fint. Det var grymt kul. Jag låg bakom Kuhl och hetsade lite hela tiden. Fick en skaplig tid trots att vi inte drog på max så det kändes skönt. Fick hela åket på film också.


Är verkligen grymt nöjd med min Trek Emonda SLR 8 disc.
Så skönt med skivbromsar. Jag kunde lugnt och kontrollerat bromsa med bara ett finger på handtagen och det var riktigt bra modulation.

Vi stannade sen och tog en välbehövlig fika efter ca 10 mil och lite över 4 timmar.

Vi fortsatte sedan mot Formentor och tog ett sista backpass
Blev en hel del personliga rekord för min del det här passet.
Kul och få köra lite backar och speciellt kul och få köra utför. Det är verkligen fina vägar här.



I morgon så blir det lite backträning igen. Då ska vi köra 3 gånger uppför Coll de Femenia.

Inga kommentarer: