torsdag 8 mars 2018

2 varv skidor på gula spåret i Ursvik

I kväll blev det till att testa lite långfärdsskidor. Tog en sväng till Ursvik och körde 2 varv på det gula 5 km spåret.
Det var inte lättkört idag. Det var runt 0 grader och snöade och jag hade satt på den röda fästvallan på skidorna.

Det var lite för mycket föste skulle man kunna säga då spåren var så uppkörda och mycket nysnö. 
Jag sprang nog mer med skidorna än vad jag gled. Det byggdes upp så mycket snö på fästvallan så det bara hög när jag försökte glida. 
Lyckades till och med krascha när jag försökte glida framåt och det bara hög till så jag flög iväg.

På de platta ställena ute vid ängarna så gick det i alla fall att glida lite.

Men för det mesta så var det ganska uppkört och väldigt dåligt glid. Hade nog gott fortare och springa för mig idag.

Men det blev bra teknikträning och jag fick ta i lite.

Inga kommentarer: