lördag 10 mars 2018

Skidor vid Ursvik

Idag blev det lite skidor med Jonathan Wallin vid Ursvik. Jag hade ju kört med den röda fästvalan i veckan här och fått alldeles för mycket fäste. Nu hade jag testat den lila då det var -3 när jag drog men det blev raka motsatsen. Nu hade jag 0 fäste och fick stacka mig igenom hela träningen. 
Spåren var riktigt dåliga idag och det gynnar inte mig som har noll teknik. Det kändes som jag ödsla mer kraft på att försöka hålla mig kvar på skidorna än att ta mig framåt.
Fick i alla fall ihop nästan 2 mil på runt 1,5 timme.


Bra träning ändå. Jag fick ju använda hela kroppen för att ta mig fram.

På eftermiddagen blev det kalas då Oskar hade en kompis som fyllde år. Blev en rolig hinderbana vid Sollentunavallens idrottshall.

Jag blev lite lekfarbror på slutet då jag slunga runt Oskar på banan sen ville alla testa det. Blev ett gäng varv då alla ville snurra flera gånger.

Inga kommentarer: