onsdag 14 mars 2018

Snart drar tävlingssäsongen igång

Tiden går för fort. Snart drar tävlingssäsongen igång och redan nu på söndag går den första Keps Cupen för året i Södertälje.
Jag har inte ens hunnit ta fram pannlampan och det är redan vår.
Ska bli kul och se hur formen är och se om vinterträningen har get något. Jag ligger väll skapligt till men skulle så klart vilja öka min FTP lite och gå ner några kg till i vikt.
Får se om jag hinner med det till den första stora racet för året som är Lidingöloppet MTB. Lite till ska jag någ kunna öka i FTP och ner ett par kg till ska jag nog klara av tills dess.

Idag blev det 2 ganska hårda pass. Först blev det BOX i en timme på jobbet innan lunch. Riktigt bra allaround träning med mycket coreövningar.

På kvällen blev det 40 stycken 40/20 intervaller på runt 420-430 watt i 4:a set.
Var ganska mör på slutet men jag lyckades köra alla intervallerna på runt samma effekt och pulsen var jämn och fin.

I morgon blir det lite lugnare pass med lite sweetspot och kanske lite upp på tröskeln också.
Vet inte riktigt om jag ska våga cykla till jobbet då jag inte orkar sätta på dubbdäcken och det är ganska halt ute nu. 
Får kanske bli Monarken igen.

Inga kommentarer: