söndag 25 mars 2018

Snön börjar försvinna och det blir fint i skogen

Idag fick det bli ett lugnt distanspass på min Trek Procaliber.
Tänkte jag skulle se hur det såg ut i skogen. Det har ju varit grymt mycket snö ute och i stort sett ocyklingsbart på stigarna förut. Men det har ju varit lite plusgrader nu och förhoppningen om att det skulle vara lite upptrampat och sjunkit ihop lite gjorde att jag ville göra ett försök runt Järvafältet till att börja med.
Blev faktiskt positivt överraskad, det gick att cykla på de flesta ställena jag testa.

På de mindre stigarna var det fortfarande för mycket sorbetsnö så det gick alldeles för tungt för att cykla men på de större stigarna gick det riktigt bra.
Jag körde runt lite på Järvafältet först men sen tänkte jag arr jag testar min vanliga runda bort mot Kallhäll och sen längs vattnet mot Nockebybron.
Gick riktigt bra där också. Det såg väldigt isigt ut på sina ställen och folk som gick ute såg ut och gå väldigt stelt och yxigt så jag trodde det skulle vara halt. Men det var ganska poröst för det mesta och jag hade inga problem att köra med mina sommardäck.


Var riktigt fint ute men jag ångrar att jag inte satte på stänkskärmarna för det var väldigt blöt. Blev hur lerig som helst på dagens runda men det var det helt klart värt när jag för en gångs skull kunde komma ut och köra riktig MTB.


Blev tillslut 4 härliga timmar i skogen och 71,6 km. Det var ett tag sen jag fick ett distanspass så det var skönt att få till ett innan jag drar till Mallorca nästa vecka.



Inga kommentarer: