måndag 12 mars 2018

Maxstyrka och nya Bontrager XXX MTB skor

Idag blev det maxstyrka på lunchen igen. Var skapligt seg efter 3 hårda dagar på raken och ryggen kändes efter skidorna och löpningen i helgen som jag inte är van vid.
Men jag startade på 150kg på marklyftet och jag fick upp stången men jag orkade vara med 3 reps som jag körde i 5 repetioner.

På knäböjen gick det dock bättre av någon anledning. Där kunde jag köra 140kg 5x5 så det blev faktiskt rekord för i år.
Skönt att det gick framåt där.

Coreövningarna är som vanligt viktigt då jag vill få ner kraften i pedalerna och inte få ont i ryggen på tävlingarna så där körde jag mina övningar också.

Har fått hem mina nya Bontrager XXX MTB skor också. De var riktigt röda och snygga.

Rött är ju min favoritfärg och de passar grymt bra ihop med den röda Bontrager hjälmen 


och den svart röda Trek Top Fuel 9,9  Grymt snygg färgmatchning måste jag säga. Kan inte bli snyggare än såhär.

Skorna satt verkligen perfekt på min fott och kändes styva när jag klicka i dem i pedalerna och trampa runt här hemma. Får ta och köra in dem ordentligt och se hur de känns efter lite hårdkörning. 

Inga kommentarer: