söndag 28 oktober 2018

Kort landsvägstur med sprätt runt Skålhamra

Idag blev det en ordentlig sovmorgon och så vintertid på det. Riktigt skönt för det behövdes verkligen då de små liven har kommit och hoppat på en varje natt här sen jag vet inte hur lång tillbaka.
Eva skulle med barnen till sina föräldrar så jag passade på att cykla lite innan jag skulle möta upp där till en tidig middag.
Jag körde ut mot Vallentuna och vek av mot Skålhamra. Där drog jag på. 
Gick dock inte så fort då jag hade motvind/kantvind och sen härligt hagel på det så min tid blev 17:20. Fick ändå en skaplig 20 minuters på 318 watt enligt min Garmin.
Vädret var minst sagt omväxlande idag. Hade först tänkt köra upp mot Lindholmen och Kimsta och ner igen igen mot Upplands Väsby. Där var det dock helmörkt och jag hade redan blivit kall efter allt haglande vid Skålhamra. 
Det fick bli en kortare tur ner mot Täby där det såg soligt och fint ut.

Blev bara 43,7 km men det fick vara ganska lagom såhär nu när det är lågsesång.




Inga kommentarer: