söndag 21 oktober 2018

Stockholm Cyclocross UCI Kat C2 race

Idag var det dags för Stockholm Cyklocross UCI Kat C2 race. Sveriges största CX race och sista stora racet för i år.

Jag cyklade ditt som uppvärmning. Körde ganska tidigt då första start var vid kl 10 och man fick inte träna på banan efter det.
Min start gick vid 11:10 så det var inte så farligt lång tid emellan.
Jag han med 2 testvarv på banan. Det var några små förändringar ifrån föra helgen då vi testkörde banan på Kompiscrossen.

Sen var det dags för start vid 11:10. Jag fick stå i andra led och banan var ganska bred så skulle jag ha några krafter så skulle det inte vara några problem att köra upp sig.

Starten gick men tyvärr så hade jag inga krafter alls idag. Jag orkade inte hänga på i början som jag brukar och sen gick det bara utför. Orkade inte ta i ordentligt och hade svårt att få upp pulsen över 150.
Förra veckan kunde jag ta i 2 dagar i rad och ändå köra på ganska bra andra dagen men nu var jag helt död. 
Vakna till liv lite på sista varvet då jag hamnat i en liten klunga som jag kände att jag orkade hänga med när de öka farten lite.

Alltid kul att spurta lite trots att det inte är om någon direkt placering.

Mitt blodsocker var för en gångs skull ganska bra så jag trodde faktiskt jag skulle kunnat köra lite bättre idag då jag inte var så hög innan start.

Fick med racet på film också ifrån den bakre delen av klungan. Var kul att köra idag i alla fall då det var en rolig bana.


Såg lite på juniorerna innan jag drog hem sen. Det var en ifrån Danmark som var helt överlägsen idag. Han tog starten och sen utöka han hela tiden.


Han var en av få som hoppade hindrena också. Det var ganska tight där då man kom ifrån en 180 graders kurva och sen direkt på hindrena.

Längre bak var CRT juniorerna och jagade starkt tillsamans med en Allebikeåkare.

Han inte se hur det gick då jag skulle hem sen. Men resultat kommer upp här sen.






Inga kommentarer: