lördag 20 oktober 2018

CX Täby Park

Idag var det dags för den 3:e deltävlingen i CX Pokalen då det var CX Täby Park vid galoppbanan vid Täby.

Det var ett stort startfält i min klass på runt 70 pers så det gällde att vara långt framme i början för att slippa flaskhalsarna. Banan var ganska snabb och det var inte så mycket backar så det passar mig ganska bra. 
De hade lagt till ett par sandhinder sen träningsracet förra veckan. Som tur var så var de cykelbara så jag slapp springa.

Starten gick ganska sent idag vid 12:30 så det blev sovmorgon och sen frukost.

Fick till en skaplig start igen och låg med skapligt bra för att vara mig. Jag hamnade med Magnus Alexandersson och vi låg ihop i stort sett hela racet. Han fick lite lucka ibland men jag kom ikapp igen.
På näst sista kändes det som om Magnus öka lite men jag lyckades hålla mig fast och på sista försökte jag öka lite och körde om men Magnus hängde på. 
Han kom om på slutet men jag lyckades köra ikapp.
Tänkte att jag måste komma om innan den stora svängen m ca 300 m kvar men fick inte till det. Blev en spurt på slutet som jag precis förlora då jag inte han köra om efter sista kurvan.
Kul med spurt i alla fall.
Fick med hela racet på film här också.


Nu blir det till att åka till svärföräldrarna för födelsedagsmiddag och sen försöka återhämta sig till morgondagens race vid Stora Skuggan.

Inga kommentarer: