söndag 7 oktober 2018

Kompiscross Täby Galopp

Idag var det Kompiscross vid Täby Galopp bana som MTB Täby hade fixat fint.
Jag och Jonathan cykla ditt som uppvärmning. Det hade utlovats regn igår men det blev riktigt soligt och fint väder. Skönt det så man slipper frysa på vägen hem.

Vi var ett stort gäng som hade samlats för att köra idag.

Planen var att köra 5 varv och att tävlingstiden skulle bli runt 40 minuter.
Vi hade kommit dit ganska tidigt så vi hade hunnit tjuvträna några varv på banan innan det var dags för race.
I vanliga fall så brukar mitt blodsocker stiga innan race då jag blir lite nervös men idag var det raka motsatsen. Nu hade jag fått hammaren 30 minuter innan start så det var mindre bra.

Jag drog i mig en 200 grams godispåse som borde fått mitt blodsocker att skjuta i höjden ordentligt men det blev precis lagom av någon konstig anledning.

Starten gick och jag hängde med ganska bra. Blev lite seg efter 3 varv och 4:e varvet gick inte så supersnabbt. Jag hade sen tappat räkningen på varven. På sista varvet som jag trodde var 4:e då vi knappt kört i 30 minuter hade jag kommit ikapp 2 stycken. Jag la mig bakom och tänkte jag skulle spara krafterna till sista varvet men när vi kom till varvningen så var det tydligen mål. 
De jag körde med trodde också det var ett varv kvar så det blev aldrig någon spurt. 
Blev en 12 plats totalt så det får jag ändå vara ganska nöjd med.
Fick med hela racet på film också.







Inga kommentarer: