söndag 14 oktober 2018

Kompiscross Barkarby CX

Idag var det dags för helgens andra tävling då det var Kompiscross i Barkarby.
Jag och Jonathan cykla ditt via Järvafältet som uppvärmning. Det var riktigt grymt fint väder idag också så det gick att köra i kortärmat och kortbyxor. Riktigt skönt och kunna göra det i mitten av oktober.

Det var ett stort gäng som skulle köra idag också på lite över 40 pers tror jag.

6 varv skulle köras på den ganska kuperade banan. Den har ett par backar som är lite längre som kan suga musten ur en ganska bra.
Jag kom iväg ganska bra i starten idag också. Hängde på skapligt första varvet men sen blev jag lite seg. Som vanligt tappa jag ganska mycket i backarna men jag kom ikapp lite när man skulle hoppa över dikena och på skrååkningen.

På sista varvet kunde jag öka lite och började närma mig Stefan som jag jagat ett par varv. Målrakan gick dock uppför den långa sega baken så jag orkade inte riktigt spurta ikapp där och sen var det mål.
Får ändå vara nöjd då jag tog i så gott jag kunde och jag gjorde inga större misstag så jag kunde inte kört snabbare idag.

Fick med hela racet på film också. 




Inga kommentarer: