lördag 13 oktober 2018

Kompiscross Stora Skuggan

Idag var det Kompiscross vid Stora Skuggan. Den skulle köras på nästa veckas UCI CX bana som går på Stockholm Cyclocross tävlingen på söndag.
Det var mycket cyklister som tagit sig ut till Stora Skuggan för att testa banan och få tjuvträna lite inför nästa helg.

Vi var nog över 50 styckna som skulle köra så det var riktigt kul. 
Vi startade med ett uppvisningsvarv så att alla skulle hitta runt sen var det dags för race och idag skulle vi köra 5 varv.

Jag kom iväg skapligt idag och hamnade runt 15-20 plats på första varvet tror jag. Körde lite för snällt och avaktande först men sen försökte jag få till ett lite bättre tryck. Jonathan kom och körde om mig efter ca ett varv och jag orkade inte hänga på. Det var många backar på den här banan och de flesta var ganska branta men som tur var så var de ganska korta så det gick att gå på ren styrka.
På slutet var det en lite längre och brantare backe som jag lyckades cykla uppför medans mina motståndare runt omkring mig oftast fick springa så där lyckades jag ofta ta in lite.

Fick sällskap av Teamkompisen Björn som körde om mig på slutet av andra varvet. Jag lyckades ta hans rulle så vi körde tillsamans resten av tävlingar. På slutet av 4:e varvet så körde jag om Björn och på sista varvet öka jag lite och fick en liten lucka till Björn. Jag lyckades hålla den till mål och kom in på en 14:e plats totalt så det får jag vara ganska nöjd med. 
Kunde inte tagit i så mycket mer idag och pulsen var ganska gämn och fin idag också.

Fick med hela racet på film också mycket kurvor och upp och ner.



Inga kommentarer: