tisdag 12 mars 2019

2 hårda pass

Idag blev det 2 hårda pass. Började med maxstyrka för benen och corestyrka. Körde benpressen med så mycket vikter som gick och ställa in. Maskinen är inte den bästa då trots att jag lagt på max med vikter så kunde jag köra 4 set på 10 reps.

Blev marklyft på 140kg i 4 set om 6 reps sen var det dags för ett 30 minuters corepass.

På kvällen var det dags för ett riktigt hårt pass på monarken. Det var dags för Sufferfest:s The Shovel. 1 timme och 15 minuter med 5-60 sekunders intervaller med kort vila ifrån tröskelfart upp till max.

Den var riktigt jobbig, speciellt med så kort vila emellan.

Min Garmin Edge 1030 tyckte jag skulle vila i 4 dagar efter det passet och den gav riktig utdelning på både anaerob och aerob träning, får hoppas min kropp tycker likadant om åtminstånde träningseffekten.


I morgon får det bli lite lugnare. Blir nog ett kortare monarkpass då.

Inga kommentarer: