söndag 3 mars 2019

Snabbdistans i snöslasket

Idag blev det en riktig slasktur. Jag hade bytt ut mina dubbdäckshjul och satt på de fina sommarhjulen Bontrager Kovee XXX då jag hoppades på att slippa is idag.

Det var tur att MTB Täby hade träning idag för annars hade jag nog inte kommit ut när jag titta ut på vädret i morse.

Vi blev ett ganska stort gäng trots vädret så det blev perfekt.

Det var riktigt klibbig nysnö ute. Jag hade riktiga problem att komma i pedalerna idag. Då det var lite småhalt ute så fick jag ganska ofta ställ på cykeln. Jag ramlade nästan aldrig men jag satte ner foten för att rädda situationen och det räckte för att klägga igen skorna sen kom jag inte i pedalerna på ett bra tag.
Då det var tungtrampat och tekniskt så blev det extra svårt att komma i då jag behövde trampa hela tiden för att inte stå stil och då det studsa runt hela tiden lyckades jag inte rensa skon så jag kom i.

Har aldrig haft sådana här stora problem förut. Vet inte om det kan vara vinterskorna som är så tätta runt klossen så det bygger upp lätt med skit där.

Men det var grymt kul att köra ändå. Det var sådär lagom halt för sommardäcken och på de flesta ställen var det ganska hårdpackat.

Kände mig i ganska bra form idag. Hängde med bra och kunde köra ikapp ganska snabbt efter att jag strulat med pedalerna så det kändes bra. 

De brukar köra på ganska bra i vanliga fall och jag tror inte det gick långsammare idag. Så förhoppningsvis så går träningen åt rätt håll.

Blev inte så lång träningstid idag. Runt 2,5 timme och bara 30km.
Men vi körde på ganska bra så jag tror det räcker ganska bra ändå.






Inga kommentarer: