söndag 17 mars 2019

Blött och kall tur

Idag blev det ett riktigt blött och kallt pass. Jag brukar köra med MTB Täby på söndagar då de kör roliga distanspass i skogen.
I vanliga fall så cyklar jag oftast ditt men idag blev det bilen och tur var nog det. 

Var runt 0 grader och det regnade ganska mycket. Är ju alltid skönare att köra i skogen när det är skitväder för det är lättare att hålla värmen och man slipper den värsta snålblåsten.

Vi körde runt Täby Kyrkby och upp mot Vallentuna. Många fina och roliga stigar. Blev lite puchbike på sina ställen då det är svårt att hitta stigar där det inte är några träd som fallit ner.

Men  det mesta var riktigt fint trots att det var blött och kallt.
Vi kom knappt 3 mil på de 2,5 timmarna vi var ute och körde.

Var riktigt skönt att kunna ta en bastu och värma upp sig när vi kom tillbaka istället för att cykla hem i snålblåsten.

Hade blivit riktigt kallt om jag skulle cykla hem också så nu var det skönt att sätta sig i bilen torr och varm.

Fick bra teknikträning och trevligt sällskap. Hade nog inte kommit ut själv i det här vädret.

På kvällen blev det en sväng till Webhallen för inköp av ett par riktiga hörlurar. Hade kollat runt mycket ett tag och efter mycket sökande och testande blev det tillslut ett par svarta Bose® QuietComfort® 35 II.

Ville ha något med bra ljud och brusreducering så jag slipper höra allt runt om kring när jag lyssnar på något.

De var de här och Sony:s WH-1000XM3 som låg högst upp på listan men Sony var 1000:- dyrare och hade fått kritik för att touch kontrollen var riktigt dålig och när jag testat dem så kändes Bose bäst så det fick bli dem.





Inga kommentarer: