tisdag 19 mars 2019

Genomklappning

Blev ett Core och styrkepass på lunchen idag. Tränade bara core idag och hoppade maxstyrkan för benen då jag skulle köra ett hårt intervallpass på kvällen sen. 
Tänkte jag skulle spara benen lite då det skulle bli 5 stycken 4:a minuters intervaller på Monarken sen.

Det verkar dock inte hjälpa, snarare tvärt om. 
När det var dags att köra kände jag mig helt seg i både ben och huvud.

De 2 första intervallerna klarade jag helt utan fuskpaus. Men sen dog jag helt trots att jag inte låg på överdrivet hög effekt.
Intervallerna låg på mellan 369 och 410 watt och 2 av dem hade dock spurt på runt 700 watt sista 20 sekunderna så den tog ordentligt.

Vet dock inte varför jag var så seg. Pulsen fick jag dock upp ganska bra men krafter fanns inte ikväll.



Inga kommentarer: