söndag 24 mars 2019

Keps Cup Hökarängen

Idag var det dags för den första Keps Cupen för året.
Vädret var fint så det var grymt många som kom och skulle köra den utslagsgivande banan runt Högdalstoppen. Tror det var runt 140 pers totalt i alla klasser som ville testa formen idag.

Jag tog bilen idag då jag hade en massa andra ärenden att uträtta sen så jag körde ditt ganska tidigt så jag skulle hinna köra ett par varv först. Tur var det för de hade ändrat banan lite och lagt till en till brant backe och ett tekniskt skogsparti.

Värmde upp 2 varv med Stefan Dahl ifrån CRT och Fredrik ifrån MTB Täby.

Det hade torkat upp riktigt bra på banan så över 90% var riktigt torrt och fint. Det fanns något litet surhål på de tekniska bitarna i skogen men annars var det fint som tur var. Banan är så utslagsgivande och hård så det räcker ändå.

Jag startade i B klassen och vi skulle bara köra 2 varv men det räckte ganska bra ändå.
Vi startade tillsammans med A-klassen och det blev riktigt trångt.
Min start var inte den bästa så det blev en hel del köande första halvan av första varvet. 
Vid den första långa backen upp till toppen kunde man köra om men där var jag för trött för att kunna göra så mycket.
På andra och sista varvet så började jag komma igång lite och blev omkörd av Jussi Hentonen. Jag lyckades hänga på skapligt uppför men han är grymt snabb utför.

Jag tappa lite där men lyckades köra ikapp uppför på den näst sista backen som går på asfalt.
Tänkte om jag lyckas ta mig om där så kanske jag kan hålla det till mål. Dock så orkade jag aldrig om och när det gick utför igen så fick han en lucka igen som jag inte orka täppa.

Kom in som 3:a i min klass efter min gamle klubbkompis Mats Allerstrand som vann och Jussi.

Satt fint i benen efter ett sånt uppvaknade.


Tittade lite på när A-klassen kom i mål med Calle Friberg som segrare och Mikael Flockhart på 2:a plats och Eric Harlitz på tredje plats.

Många snabbingar i A-klassen. Känns som konkurrensen blir hårdare för varje år.

Sen bar det av till Historiska Museet med småttingarna och min bror och hans familj.


Vi avsluta dagen med middag hos mina föräldrar i Farsta så nu är man lagom trött efter en heldag på språng.


Inga kommentarer: