torsdag 28 mars 2019

BOX och tröskelintervaller med spurt

Idag blev det BOX på jobbet. Fick med mig min kollega Peter så det var kul att få lite sällskap.
Vi ladda på ordentligt och blev riktigt trötta båda två. Passet avslutades med cirkelträning där vi skulle köra 3 varv mellan alla stationer. Det var ingen vila emellan då vi skulle köra burpis mellan stationerna så det tog riktigt ut sin rätt.

På kvällen blev det blev det Sufferfest igen. 3 stycken 9,5 minuters intervaller skulle köras på och strax under tröskeln. 
Passet var kryddat med 3 stycken max spurter på varje intervall också så de tog ut sin rätt.

Blev en liten ökning sen förra gången jag körde det här passet. Dock inte så mycket men bra att det går framåt och nu hade jag kört ett hårt pass på lunchen och kört hårt igår också så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: