torsdag 18 april 2019

4DP Test: Full frontal maxtest

Ikväll blev det ett 4DP Test Full Frontal maxtest. Sufferfest har ju ett test där man kör igenom både sin NM (Neuromuscular Power), AP (Anaerobic Capacity), MAP (Maximal Aerobic Power) och FTP (Functional Threshold Power) i ett och samma test.

Det är grymt jobbigt men ger en bra fingervisning hur man ligger till och vad man har för styrkor och svagheter. 

Blir lättare och lägga upp träningen när jag har min effektprofil också så jag inte kör för hårt.

Jag var inte säker på hur formen skulle vara för jag var fortfarande lite trött och seg efter träningslägret i Calpe. 
Men jag tänkte att jag testar och kör för jag vet inte hur mycket jag kommer hinna under påsk här med alla aktiviteter.

Första 2 sprinterna gick sådär. Efter att ha kört mycket lågkadens uppe i bergen ville inte mina ben köra någon maxkadens på 200, har ju bara 7KP på monarken.

5 minutaren kändes lite bättre och där fick jag upp trycket lite och hittade ett skaplig effekt som jag lyckades köra igenom hela intervallen.
Den tar verkligen död på en och jag har lite svårt med återhämtningen efter en sån maxning.

Sen varv det dags för en 20 minutare. Gick ut lite hårt i början och efter 10 minuter så började jag känna mig riktigt seg. Lyckades som tur var hålla effekten och öka lite sista minuten men det tog verkligen musten ur mig.
Föra gången jag körde så klappa jag också igenom lite efter 10 minuter men då orkade jag inte hålla fullt ut.

Sen var det dags för min starka sida och köra en enminutare.
Gasa på fullt ifrån början sen var det bara att försöka hålla ut så långt det gick.

Blev en attacker igen. Min spurt var riktigt dålig men det tror jag som sagt har att göra med att jag har svårt att hålla så hög kadens.

Det blev lite förbättringar sen sist så det var skönt dock var de ganska marginella och jag hade hoppats på att det skulle vara lite bättre i alla fall FTP:n som jag försökt förbättra.


Ser nästan ut som en svamp min profil. Jag får fortsätta försöka förbättra min FTP och även gå ner lite mer i vikt då jag behöver få bättre W/kg.



Inga kommentarer: