onsdag 3 april 2019

Mycket på jobbet och lugnt hemma

Försökte bli klar med allt innan jag reser iväg på fredag här. Alltid skönt om jag inte lämnar något halvfärdigt innan semester.
Tror jag lyckades bli klar med de värsta surdegarna jag hade.
Återstår att se i morgon om alla mina tester gott klart under natten här. Men det såg ljust ut när jag lämnade det ikväll.




Hade ett litet problem när jag skulle sysprepa ett par imager. Den ville inte ta ner patcharna ifrån den lokala WSUS:en.
Efter mycket letande och testande så verkade det vara en gamal uppdatering som hade blivit supercedad.
Det roliga var att den gick in på en Windows 10 Build 1809 maskin men inte på en Windows 10 2016 LTSB build 1607. Där hängde den bara på downloading.

Men då den var supercedad av en annan uppdatering så var det bara att ta bort den och det såg ut att fungera.

Det var bara att sortera på gamla supercedade updates och ta bort de som redan hade en nyare update nerladdat till WSUS:en

Det knöliga var att hitta varför den fallera för alla loggar sa att det var problem med nedladdningen och timeouts.

När jag kom hem lite halvsent så blev det bara lugnt hemma och slappa och packa det sista inför fredagens resa till Calpe

Inga kommentarer: