lördag 13 april 2019

Sista cykelpasset i Spanien för den här gången

Idag var det dags för sista cykelpasset här i Calpe.
Dagens rutt blev först en vända till Cumbre Del Sol där vi körde jaktstart uppför backen. Jag startade 20 sek efter Mats Pilström. Jag gick ut alldeles för hårt och var ikapp redan efter halva backen. Det var så brant så det var svårt att köra långsammare. Tänkte att det här kommer straffa sig och det gjorde det.

När vägen planade ut lite så ökade Mats och fick tillbaka försprånget igen. Jag gnetade på och började komma tillbaka igen och vid rondellen fick hag bra fart ur kurvan och var nästan ikapp igen. Då brantare det till sista knäppen och jag tappa igen.


Var riktigt fin utsikt där uppe. Skönt och få njuta lite av den också när man har slitit sig upp.

Vi åkte ner och tog en glass sen vid El Arenal Beach, riktigt gott efter en sån urladdning.

Rutten fortsatte sen mot nästa stigning som var Coll del Rates.


Började lite segt men kom igång på slutet den här gången. Hade fått vittring på Erik som jag körde med igår men den här gången lyckades jag inte köra ikapp.

När vi kom till toppen så fanns det tydligen en annan top som var ytterligare 2-300 höjdmeter på en riktigt brant liten väg så den testade vi på också. 
Riktigt fin utsikt när man väll kom upp.


Nu var det dags för lunch och vi körde ner till en fin restaurang och lyksade till det med en 3 rätters sista dagen såhär.

Mätta och belåtna så var det dags att rulla hem igen. Var som tur var en fin nerför i början så man kunde ta det lite lugnt.



När vi kom hem så hade vi fått ytterligare 115 km på kontot och 2167 höjdmeter och 4:40 timmar körda.


Blev ett grymt läger det här. Har aldrig kört så här långt, hårt och länge på så kort tid som här.
På 9 dagar har jag fått ihop 46:17 timmar och 1195km och 20106 höjdmeter.
Det känns i benen att jag har gjort något kan jag lugnt säga. 
Och jag har nog aldrig ätit så mycket som jag har gjort hör heller.



Inga kommentarer: