lördag 20 april 2019

XCO TT i Norrtälje

Idag var det dags att köra XCO TT i Norrtälje. Det var Gunnar Töjren som hade byggt ihop en grym bana med en massa upp och ner och doserade kurvor och en hel del hopp.
Den var riktigt rolig att köra och torr och fin nu efter det soliga vädret som kommit nu.


Vi skulle köra 45 minuter + 1 varv. Mikael Flockhart tog starten tätt följt av Gunnar, sen var det Hampus och Stefan följt av mig.
Mikael och Gunnar försvann ganska snabbt men jag försökte hänga på Hampus och Stefan.

De drog ifrån sakta men säkert några sekunder varje varv och jag hade inga krafter att köra ikapp. Hamnade lite i ingenmansland där då det var en ganska stor lucka ner till min klubbkompis Fredrik Silven som jagade där bakom.

Ibland brukar jag vakna till liv sista varvet och kan avancera men det gjorde jag inte idag.

Grymt kul att köra ändå, den var fantastiskt rolig den här banan med grymt flow mellan alla kurvor och hopp.

Lite mer sån här träning lär jag behöva om jag ska få upp någon fart i skogen.


Inga kommentarer: