onsdag 10 april 2019

Backintervaller blev det idag

Idag så blev det backintervaller. Vi började med att cykla ut till den beryktade Cumbre del Sol. Den är inte superlång med sina 3,6 km men den är grymt brant, runt 20% på sina ställen så det mesta av backen får man köra på lättaste växeln.

Jag tog i så gott det gick men då jag inte viste hur brant och lång den skulle vara var det svårt att disponera krafterna. 
Jag fick verkligen slita hårt för att ta mig upp. Kom tillslut upp på 20:36 med 307 watt i medel.

Sen blev det någon mindre backe där det gasades lite runt La Solana innan vi cykla vidare mot backen vid Coll de Rates där vi skulle maxa upp igen.

Jag gjorde så gott jag kunde med det blev inte bättre än  22:18, börjar bli riktigt sliten nu. Under 20 skulle jag vilja klara.


Sen var det dags för min paradgren och köra utför igen. Ville komma under 8 minuter på Coll de Rates descent och laddade på ganska ordentligt men tog inga risker eller körde över min förmåga.
Kom ner på 7:48 som jag får vara ganska nöjd med. Går att slippa på en hel del där också då jag fega lite för mycket i några kurvor som jag inte riktigt kom ihåg hur långa de var.

Efter den nedförslöpan så var det dags för en god lunch.
Sen bar det av hemåt och det blev lite hårdkörning uppför den sista backen innan vi kom hem.
Blev inte riktigt lika långt idag men 115 km fick vi ihop och 2019 höjdmeter.





Inga kommentarer: