fredag 12 april 2019

Årets längsta pass igen

Idag blev det ett riktigt långt pass, klart det längsta för mig i år. Det var inte så mycket backar då vi körde ganska mycket i dalarna runt dammen och Beniarres. Men först var det en lång stigning upp till Guadalest.
Fick sällskap av Erik Lindered och vi hjälptes pt hela vägen upp.


Kändes bra i benen för att vara mig uppför. På toppen drog vi sen ner mot fiket nere vid Beniloba.
Kände mig fortfarande ganska fräch i benen och tyckte jag hängde på bra i backarna. Vi körde bort mot dammen vid Alcosser.


Sen kom vi till en riktigt brant backe borta vid dammen innan vi skulle käka lunch vid Planes.
Där drogs det på som vanligt men jag lyckades hänga på ovanligt bra.

Nu hade vi kört runt 10 mil och det var dags för lunch. Blev en tonfisksmårgås och en stor cola.
Tog bara 2ie insulin för den och när vi skulle dra iväg sen så hade mitt blodsocker dragit iväg upp till 16,4 tänkte jag skulle ta lite mer insulin för att få ner det då jag bara hade sportdryck i flaskorna. Som tur var så gjorde jag inte det för 40 minuter senare med lite hårdkörning så stod den på 3,4 och en pil rakt ner.

Fick stanna och käka och drog i mig 2 bars och en sportdrycksflaska och 2 apelsiner och en gel. 
Fortsatte köra men blodsockret steg inte nämnvärt efter allt det käket.

Vakna till liv igen i alla fall och det blev lagtempo nerför apelsinodlingarna neråt Olivia.

Vi fortsatte längs kusten ett tag och sen hade de hittat en asbrant backe upp till Carrer Dels Anouers. Lyckades hänga på bra där också och tappade inte allt för mycket.

Nu var det bara runt 3 mil hem och det kördes på i ett skapligt högt tempo. Men när vi hade kört förbi Benissa så la Ricky av en långspurt. 
Vi andra hängde på och jaga ikapp frenetiskt och det var en ganska lång slakmotta. Vi kom dock om innan krönet så stackars Ricky lyckades inte riktigt täppa innan det började köras utför.

Sen var det bara att rulla hem den sista bitten. Blev mitt klart längsta pass för i år då jag hade fått 180 km på 6:34. Blev dock inte så många höjdmeter, bara 2783 på den långa distansen.




Inga kommentarer: