lördag 27 april 2019

Klippingeracet avklarat

Då var Klippingeracet avklarat. Det var en riktigt rolig och utmanade bana. 
Vi startade riktigt sent vid 15:30 tiden och skulle köra 4 varv på den 5 km långa banan.
Vi var där ganska tidigt runt 10 tiden då vår klubbkompis Konstantinos skulle köra elit. 
Trode vi skulle hinna testköra banan men då det var ett stort UCI race så hade de bara träning på morgonen så vi han bara ut på ett halvt varv.

Det hade behövts köras mer då det var en massa små hopp och stenkistor som hade varit bra att kunna testa.
Trode vi skulle kunna köra före och efter eliten då det var ett långt uppehåll men det gick inte heller så det var bara att hoppas att man skulle hitta rätt spår.

Tittade lite på eliten istället för och se hur de tog spåren.





Sen var det dags att starta. Vi körde tillsammans med H30 och H50 så det var ett riktigt getingbo med åkare.

Starten gick och jag kom iväg ganska bra och körde upp mig en del ifrån min position. Kändes helt ok i benen och första varvet körde jag mest om.
Sen kom mjölksyran ikapp och mitt blodsocker skenade iväg och jag tappade all kraft. 
Hoppen och stenkistorna som var på banan var som tur var inte så svåra men man såg inte hur landningen var på alla.

Kom i fel spår på en del då jag inte han se idealspåret 
Det var ett par stora stenar på slutet som jag halka av och sen stockarna sista 500 m man skulle upp på som jag också trilla av.
De var verkligen inte svåra det var bara jag som klanta mig.

Varv 2 och 3 gick riktigt långsamt och min telefon pep om blodsockret hela tiden men jag kunde inte se något på klockan.

Tillslut stanna jag och tog upp telefonen och såg att min mättare tappat kontakten.

Nu var det bara ett varv kvar så det var dags att rycka upp sig. Gasade på och började komma ikapp en hel del. Körde nog om 4-5 stycken på det sista varvet och fick också mitt snabbaste varv med nästan 1,5 minut ifrån föregående. 
Skönt och avsluta bra men det skulle vara bättre om jag kunde hålt den farten hela racet. 
Fick bättre flow också på sista varvet när jag lärt mig banan.

Vet inte vilken placering jag fick men resultaten kommer upp här på CK Natens sida sen.



Inga kommentarer: