måndag 22 april 2019

Långcykling med familjen

Idag blev det långcykling med hela familjen. Vi började vid Cykloteket i Häggvik där jag skulle köpa luftningskit till mina SRAM bromsar.
Tänkte jag skulle klippa höljena och lufta bromsarna så det blir lite snyggare dragning.

Sen var det dags att cykla ut på långtur. Vi började en sväng ut på Järvafältet och styrde sen ut mot Utsvik.

Vi cykla sen ner till Lötsjön där det var dags för fikapaus. Vi hitta såklart ett utegym där och Oskar hitta sin klätterställning. Den var riktigt lång men han hade inga problem att ta ett helt varv utan paus.

Oskar klättra runt den där ca 6-7 gånger och fick många kommentarer på hur stark han är.
Det var många som försökte klara hela utan att orka för den var riktigt lång.

Oskar är verkligen en liten minihulken. Han gör övningar som jag tycker är asjobbiga och bara garvar.

Efter fikat och lite träning på utegymmet var det dags att cykla vidare.
Körde förbi Cykloteket i Bromma för lite ärenden där Tony varit snäll och lånade ut lite verktyg för och fixa min cykel.

Nu var det dags att cykla hem igen och vi tog en fin runda via Ursvik.

Det var lite branta backar på slutet men både Eva och Oskar tog sig upp fint.


När vi kom hem hade Oskar fått ihop 30,5 km plus all styrketräning. Grymt starkt jobbat





Inga kommentarer: