söndag 7 april 2019

Skulle bli en lugnare tur idag

Idag skulle det bli ett lite lugnare pass. Det höll väll ungefär till första backen sen börjades det dra på lite.
Det är ju svårt att hålla igen när man är på grönbete.


Jag var dock riktigt sur i benen efter gårdagens mastodontpass så jag hängde inte riktigt med. Tyvärr så var mitt blodsocker inte med heller. Jag har typ ätit konstant men ändå varit hungrig. När vi kom till den första riktigt stora stigningen så klappa jag ihop ordentligt. Jag fick äta upp allt jag hade med mig för att över huvud taget ta mig upp.


Efter en riktigt brant klättring så bar det äntligen iväg utför. Det var en grymt fin nedförslöppa på fin asfalt med böljande kurvor. Hur kul som helst att köra. Tyvärr så hade mina bromsar tagit slut efter gårdagens missärväder och jag hade inte lyckats få tag i några nya så det blev lite spännande att ta sig ner utan varken fram eller bakbroms som fungerade ordentligt, men kul var det. Fick en liten film på det hela också.


När vi kom ner så var det dags för lunch. Vi hitta en fin restaurang vid en gågatan där vi kunde sitta i solen och relaxa.



Blev en Clubsandwitch som tyvärr gjorde tacos av mitt blodsocker. Jag är inte van och stanna och äta på mina pass när jag kör själv utan jag käkar under färd vartefter jag blir hungrig. Således så tar jag aldrig något insulin när jag tränar i vanliga fall.

Nu blir det så mycket käk så jag måste ta insulin plus att blodsockret skenar iväg när jag sitter still.
Sen är det dessutom svårt att veta hur mycket kolhydrater det är i maten då jag inte är van att käka sådant under träning.

Efter lunchen så drogs det på ordentligt igen och jag hade fortfarande högt blodsocker. Jag lyckades som tur var hänga med men sen bar det uppför och då blev jag lite trött igen. 
Med ca 15 km kvar så hade mitt insulin börjat verka ordentligt och mitt blodsocker sjönk som en sten till botten igen. Jag fick återigen käka upp alla mina reserver och fick släppa klungan.


Kom hem lagom trött. Som tur var hade grabbarna bokat SPA så det blev till att återhämta sig i bubbelpoolen och bastun, riktigt skönt.

Inga kommentarer: