lördag 19 december 2020

Äntligen lite sol

Idag blev det en skogsdistansrunda med Tomas. Vi drog ut till Järvafåltet. Vi körde runt lite på gröna spåret till att börja med. Det märktes att det hade regnat inatt och under veckan. Det var grymt halt och lerigt.

Planen var att cykla till Brucket och köra ett varv på XCO banan där men det började ta lite väll lång tid att forssera all lera så vi genade ut på grusvägen.
Cykeln väge typ 20 kg efter lerpassagen där.

Vi kom tillslut till Brucket och tog ett varv på banan. Startbacken var inte lätt men det var fint när man väll kom upp

Tomas som hade en ren endurohoj fick slita lite extra uppför.

Sen skulle vi ner för serpentinerna innan man körde in i skogen. Skit där var det snorhalt. Vägen svängde men  inte jag så jag fick hoppa av cykeln i farten över diket där. Men jag klara mig som tur var.
Resten av banan gick faktiskt bra att köra. Lite tungtrampat och halt men ingen större fara. 
Satt och funderade om man någon dag skulle våga ta det här hoppet men just nu känns det väldigt avlägset.
Undrar om någon har gjort det med en XC hardtail utan sänkt sadel.

Sen bar det iväg hemåt igen. Riktigt skönt att vi fick se solen idag också. Den har jag inte sett något av de senaste månaderna så det var fint att den titta fram.

Vi fick ihop 4 mil på 3:09 så det var riktigt tungtrampat och lerigt idag. Men grymt kul och komma ut och sladda lite och få lite frisk luft och fint väder.



  

Inga kommentarer: