fredag 25 december 2020

Första snön har äntligen kommit

Idag blev det ett ganska kort pass. Blev en regäll sovmorgon då vi äntligen kunde sova ut utan väckarklocka och småttingar som står och hoppar på en på morgonen.
Jag kom iväg lite efter 12 och då hade det hunnit snöa ett tag. Riktigt skönt och få lite vit på marken. Det blir så mycket ljusare och oftast torrare om det är kallt än det gråblöta slasket som varit hittills i vinter.

Körde mest i skogen och jag hoppades att det skulle hunnit frysa till så det skulle bli sådär hårdpackat och fint men det var fortfarande ganska lerigt och blött ute. Det hade blivit is på vattenpölarna men det hade inte hunnit frysa på ordentligt så jag sjönk igenom. 
Var lite halvdjupt på sina ställen.

Men jag höll mig torr och på hjulen som tur var.
Hitta en del fina stigar som var torra.

Blev bara 2 mil och var ute i knappt 2 timmar. Hoppas det hinner frysa till lite tills i morgon så det går att dra på lite utan att bli lerig eller sjunka igenom.
Det får gärna bli lite ljusare också. 





Inga kommentarer: