lördag 12 december 2020

Fredagsmys med Alpe du Zwift

Ikväll var det dags att testa på Alpe du Zwift igen. Gick inte så bra förra veckan då jag körde på 1:04:15.
Så jag ville se om jag kunde pressa mig under en timme med lite bättre ventilation.
Nu körde jag lite kortare också och körde bara Road to the sky banan som var ca 7 km kortare så inte lika lång uppvärmning den här gången.
Började runt 300 watt men kände att det kommer jag inte orka hela vägen. Försökte sen lägga mig runt 280 watt.

Efter ca halva backen så började jag känna mig ganska sliten. Men jag hade ändå målet att klara mig under timmen.
Gnetade på så gott jag kunde och försökte hålla ett jämt tempo.
När jag kom till kurva 1 så trodde jag det skulle vara klart då banan såg ut att vara 17,4 km när jag loggade på. Men det var en bit kvar och jag försökte öka lite för att hålla mig under en timme. Var ett par hundra meter kvar så det var bara att ta ut det sista. Kom upp på 56:13 så det var ju en liten förbättring. Hade dock bara 283 watt i medel och jag tror jag kan klämma ur mig lite till med pigga ben.

Höll dock ett ganska jämt och fint tempo. Det märktes här också att tempot gick ner lite efter halva.
Målet är att klara 300 watt i medel nu när jag kör betablockerare. Får se om jag kan klara av det med några försök till och lagom formtoppad.


Det var trots allt riktigt jobbigt idag och jag vet inte om jag klarar så mycket mer i nuläget.



Inga kommentarer: