måndag 28 december 2020

Idag var det 0 kräm i benen

Ikväll tänkte jag testa på SZR SCT Aktivitus - Capacity 6 på Zwift. Det var ett ganska hårt pass för att förbättra VO2Max.
Jag vet att sen jag började med betablockerare för mitt HCM hjärtfel så har jag haft extra svårt med just dom passen där jag får ligga mycket på rött då jag inte kan få upp pulsen.
Har heller inte blivit så mycket av den träningen heller utan jag har mest kört tävlingar där det har gott hårt stundtals men inte så högt och så länge flera gånger.

Dock har jag kunnat köra på ganska bra ändå och haft en 20 minuters max på ett race på 312 watt.
Förra veckan körde vi 2 minutare på 360 watt så jag trodde jag skulle kunna köra på lite idag i alla fall.

Har sovit mycket nu när det varit några extra dagar ledigt och inte kört hårdare än vanligt så jag trodde jag skulle vara skapligt pigg idag.

Gick skapligt bra på uppvärmning med 3 stycken 30
sekundare och första riktiga intervallen som inte var lika hård.

Men sen vet jag inte vad som hände. Jag orkade knappt med enminutaren som var på tröskelfart innan själva VO2MAX intervallen.


Klara andra intervallen precis men sen var det kört.
Jag försökte köra på lägre effekt 


Jag hoppade till och med över en intervall men jag kunde inte få upp varken pulsen eller trycket i benen.
Det var som jag hade tagit trippeldos av betablockerare.
Fick bara upp pulsen i 147, har kommit upp i 165 med betablockerare förut så jag vet inte riktigt vad som hände ikväll.

Mitt blodsocker var också ganska bra, på gränsen till högt men absolut inte farligt högt.


Får hoppas det bara var tillfälligt och att jag inte håller på att bli sjuk. Känner mig frisk för övrigt så det kändes konstigt att kroppen inte ville nu när jag sovit så mycket också.
Eller så är kroppen så chockad över att ha fått sova så mycket så den gott in i viloläge. Men det brukar vara tvärt om att jag får upp pulsen lättare då men att kanske inte effekten är lika bra. Nu var ju båda helt under ytan.

Inga kommentarer: